Fleur en Renesse

20240716_143311
20240716_144703

Begin dit jaar kreeg ik het idee eens een nachtje naar een hotel te gaan met beide kleindochters, ieder apart. Toen ik later in het voorjaar zat te zoeken waarheen dan, schoot het opeens in mijn gedachten dat ik jaren terug eens met mijn ex man in een hotel chalet was geweest op een camping in Renesse. Dat leek me ook leuk om met hen te doen. Na even zoeken vond ik de camping en ik boekte tweemaal twee nachten.Een camping is voor kinderen altijd leuk, vind ik tenminste…

Afgelopen week ging ik met de jongste, Fleur. Op de heenweg afgelopen dinsdag goot het met bakken uit de hemel. Ik had beloofd dat we zouden gaan picknicken. Even was het droog en ik zette de auto bij Bruinisse op een parkeerplaats langs het water .We waren nog niet uitgestapt of donkere wolken pakten alweer samen boven ons hoofd. Dat ging het niet worden. Nou dan picknicken we toch in de auto, opperde ik. Dat vond ze wel wat. Dus zo gezegd ,zo gedaan. Met een bord op schoot mocht ze haar eigen broodje smeren. Ze at zelfs drie broodjes omdat ze het zo leuk vond geloof ik.

Een uur te vroeg kwamen we aan op de camping maar de hotellodge die ik had besproken was al klaar en we mochten er in.Uitgebreid bekeek ze ieder kastje en laadje onder enthousiaste kreten zoals: kijk oma, we hebben zelfs twee wasbakken, we hebben zelfs ieder een eigen kast en oh we hebben een regendouche! Ze pakte haar koffer helemaal uit en legde alles netjes in de kasten.

20240716_143311
20240716_144703

Het weer was inmiddels opgeknapt, de zon scheen en we gingen de camping verkennen. Even lekker in de speeltuin.

We hoorden dat er kinderdisco zou zijn. Daarvoor moest er opgetut worden, mag ik onder de douche oma? Haren gewassen, al mijn luchtjes en die van de hotelkamer werden opgesmeerd. Met stralend blauwe oogschaduw stapte ze de badkamer weer uit. Wat wordt ze al groot!

We knutselden een sieradendoos die ik mee had gebracht en deden spelletjes.Maar toen na het patatjes eten de tijd van de disco naderde, begon ze hem een beetje te knijpen. Er was geen grote zus die haar mee op sleeptouw nam.Ook Baby Born, die overal mee naar toe ging, gaf geen steun. En ook al beloofde ik bij haar te blijven en we alleen zouden gaan kijken, wilde ze niet meer.

Ze mocht lang opblijven, want het is niet voor niets vakantie. Maar om half 9 ging het lantaarntje uit bij haar. Ga jij ook slapen oma? Ja natuurlijk, er was een twee persoonsbed, dus ik dacht ik ga wel even lezen als ze eenmaal in slaap is. Nou dat is mij ook niet gelukt, mijn ogen werden ook erg zwaar☺

De volgende ochtend kon ze niet wachten tot ons ontbijt gebracht werd. Ontbijt op bed, dat was toch het einde! Het zou om 9 uur komen, maar het duurde haar te lang, al die tijd in bed wachten. Dus aten we buiten.

Na het ontbijt vertrokken we richting zwembad, waar we praktisch de hele dag bleven.

Om een uur of drie gingen we naar het hotelhuisje terug en douchten we lekker lang. Schoon, opgefrist en opgetut vertrokken we naar Zierikzee. Ik wilde dat stadje wat mij zo bekend is met haar delen. Alle terrasjes vond ze geweldig leuk, we aten ergens een ijsje, ergens anders dronken we wat omdat ze nodig moest plassen. Van de gekregen centjes mocht ze wat uitkiezen bij Intertoys. Langs de haven liepen we richting molen waar ik een patattent wist, want ze wilde perse patat met frikandel [ alweer] eten. We zagen een piratenschip[ zeilboot] en ik wees haar de dure jachten aan, de mooie geveltjes en pandjes. Dat laatste had niet echt haar interesse maar die schepen wel, ze vergaapte zich bij ieder rijtje jachten.

Nadat we gegeten hadden reden we weer naar Renesse, het was inmiddels een uur of 7. Ze was moe en om 8 uur wilde ze slapen. Jij toch ook, oma? Ja hoor ik ben ook erg moe. We sliepen bijna klokje rond. Het ontbijt werd gebracht. We aten weer buiten ,wat een zaligheid.

Daarna ruimden we alles weer op en pakten de koffers in. Ik checkte uit maar we mochten nog blijven zwemmen. Ze is een echte waterrat, die kleine Fleur, vorige week heeft ze haar C diploma gehaald.Ik speelde net als de dag ervoor weer paard, dolfijn en weet ik wat meer.Baby Born kreeg weer zwemles.

Even opdrogen in de zon, zalig zeg!

Om een uur of 1 vertrokken we met het plan weer halverwege te picknicken .Jammer dat ze het vond dat de vakantie al om was! Mijn idee was te stoppen op het Noordzeestrand, maar nee, ze wilde weer in de auto picknicken. Ik zette de auto voor de hekken waar ik wist dat er vaak zeehonden zwemmen en die zagen we, drie zelfs.

Om drie uur waren we terug in Ridderkerk. Ik heb enorm genoten van die paar dagen met mijn kleindochter. Het gekwebbel de hele dag door, zo gezellig. Ook van weer even dat campinggevoel, lekker buiten zijn, campingspelletjes doen, buiten eten. Wat boften we met het weer! Van Renesse heb ik niets gezien☺Op de terug weg vroeg ik wat ze het leukste had gevonden: picknicken in de auto en met jou in bed slapen!

Over twee weken ga ik met de oudste, ik heb er al weer zin in. Als het enigszins te behappen is, zou ik dit wel jaarlijks willen herhalen dan volgend jaar ook met de oudste kleinzoon. Die is dan 6 en moet het dan ook wel durven.

De hotellodges zijn te huur op camping de Brem. Ik kan het aanbevelen, dit jaar zijn er veel nieuwe geplaatst.Mooie ruime chaletjes als hotelkamer ingericht, compleet met een keukentje, eettafeltje, zelfs een mini vaatwasser! Terrasje met ligstoel en tafel en stoelen. Strand op loop afstand.

20240716_191218
20240716_143334
20240717_084111

29 gedachten over “Fleur en Renesse

1. Pingback: Naar Renesse met Lieke - Choices, Changes, ChancesChoices, Changes, Chances

2. Wat geweldig dat je dit doet me je kleinkinderen. Dit zullen ze nooit meer vergeten. Had ik maar zo’n oma gehad. Je hebt zo’n goede ideeën om met je kleinkinderen te doen.

3. Herinneringen maken…zo leuk je idee
    Maar hier zou het dan toch met 2 aan 2 moeten anders ben ik een jaar bezig met 8 kleinkinderen.
    De 2 jongsten van verschillende dochters…zijn nu 7 dus die kunnen samen 🙂
    Toch weer anders dan met je broer of zus.
    Je hebt me op een idee gebracht 🙂

• Het was ontzettend leuk om te doen. Mijn kleindochter genoot er ook echt van. Normaal kan ze nog wel eens de bokkenpruik op hebben ,maar het was alleen maar gezelligheid, vrolijkheid en blijdschap

4. Wat leuk voor jullie allebei.. en er 1 meenemen is voor t kind altijd leuker! Exclusieve aandacht van oma! Veel plezier met de oudste…

5. Dat ziet er ongelofelijk gezellig uit allemaal.. genieten voor kleindochter en oma allebei! Wel lachen dat ze het picknicken in de auto het leukste vond hahaha daar had je niet voor van huis gehoeven hahahaa!

• Ik vond het leuker om ieder apart mee te nemen om ze een op een aandacht te kunnen geven.Daar genieten ze ook van en ieder kind heeft toch weer eigen interesses waar ik dan aan tegemoet kan komen.

6. Dat worden gouden herinneringen voor jou en de kleindochter. Maak er maar een traditie van. Ik heb het vroeger ook een paar keer gedaan met de kleine kleindochter, nu ze 15 is geworden is ze liever bij vriendinnen, denk ik toch. Ik mis die uitstapjes wel, maar kleine kindjes worden groot.

7. Wat een leuk uitje. Wij hadden hetzelfde plan met onze kleinzoon van zes maar zijn mama moet nog aan het idee wennen (en daarvoor heeft ze veel tijd nodig… zal dus niet voor deze vakantie zijn).

Wat leuk als je een reactie achterlaat! Ik moet hem wel even goedkeuren dus je ziet hem niet meteen staan!